
Brojna dokumenta koja se odnose na Pupinov profesorski, mentorski i naučni rad na Кolumbija univerzitetu.
Univerziteti su čuvari idealizma pri svim našim visoko intelektualnim naporima
Velika je privilegija biti student jednog velikog profesora. Još veća je čast to što je naše prijateljstvo počelo za vreme dok sam bio student i nastavilo se više od 20 godina. Кada sam 1912. godine kao stariji student na Кolumbija univerzitetu upoznao profesora, njegov doprinos dolasku do indukcionog kalema, električnog podešavanja i električnog detektora već je bio poznat u ovoj zemlji i u svetu. Ali ono što svet ne može da zna, jeste koliki je on izvor inspiracije bio za one koji su radili s njim. Samo oni njegovi učenici koji su odabrali obeshrabrujući put koji je sudbina svih onih što se bave istraživanjem, mogu doznati kakvu je svetlost inspiracije bacio na taj put. On im je olakšao da ga prate. Njagova sposobnost da jasno uoči osnovu problema, njegova hrabrost pri suočavanju s velikim teškoćama i njegovo potpuno odbijanje da prizna poraz i pored novih i novih neuspeha, bili su primer koji je morao da stimuliše energiju i maštu onih oko njega.
Edvin H. Armstrong, nobelovac
(Edwin H. Armstrong)
Profesor Pupin bio je poput dragulja kome se dive ma iz kog ugla ga gledali. Кao rezultat toga, naročito mi koji smo mu bili saradnici na polju nauke koju je tako obogatio, poštovali smo ga u svakom pogledu i praktično mu bili privrženi, koliko god je to moguće, prepuštajući ga ipak i njegovom privatnom životu.
Divili smo mu se zbog njegovih dostignuća kao naučnika, inžinjera i pronalazača. Začudio nas je svojom sposobnošću da postigne razumevanje kao profesor, izlagač ili predavač bilo kojoj grupi. Кao inspiracija onima koji su težili da dalje istražuju na polju nauke, u kojoj je bio pionir, prepoznali smo u njemu rođenog vođu. Кao hiljade ljudi i žena svih rasa
i različitog životnog opredeljenja, koji ga nisu lično poznavali, mi slavimo njegovu snagu da piše o prozaičnim stvarima sa inspiracijom i iskrom poete.
Dr Dževet, (Frank B. Jewett )
Кao nastavnik, profesor Pupin bio je izuzetno nadahnut. Gledati ga kako rešava probleme izuzetne složenosti u delimično improvizovanim predavanjima pred svojim studentima, bilo je dodatno obrazovanje. Mogli ste bukvalno da vidite kako
kreativni mozak radi u svom najboljem zamahu. Ne samo da je razjašnjavao prirodu stvari, već i sam metod prelaska u rešavanju problema, koje je razotkrivao svojim studentima, vodeći ih i stimulišući u isto vreme. Nije bio pretenciozan, već ubedljiv i jasan u izražavanju i neobično odlučan i dovitljiv. Oni među nama, koji su imali tu sreću da budu njegovi studenti, shvataju da nismo imali samo profesora, već prijatelja koji se interesovao za naša kasnija zanimanja i karijere.
Dr Goldšmit (Alfred N.Goldsmith)
Njujork Tajms 17. 03. 1935.